bold.dk
bold.dk er med sine 65 mio. månedlige sidevisninger Danmarks 5. største medie og den ubestridt største sportsplatform i landet. Og det forpligter! I bedste 2019-stil ommøblerede mediet derfor hele platformen og introducerede en spritny app til det digitale portefølje.
Målet var klokkeklart: Brugervenlighed og æstetik skulle være de to bannerførere, der hurtigt og sikkert banede vejen for øget annonceindtjening på både web og app. Det skulle ske ved brug af personalisering og individuelle brugerfordele, der sikrer den ultimative kundeoplevelse og dermed øger læserloyaliteten.
Med 11 mio. ekstra sidevisninger på bare 3 måneder efter go-live kan man roligt sige, at bold.dk har formået at manifestere sig som Danmarks fortsat største sportsplatform.
Og med app’en har forretningen taget en massiv drejning mod det bedre. Den har nemlig åbnet nye døre i forbindelse med annoncering og placeringer. Det betyder, at bold.dk ikke længere kun tjener penge på Google Display-netværket, men nu også kan sælge unikke placeringer til den enkelte kunde direkte i app’en. Noget der har vist sig at være en decideret game changer for annoncørerne - og dermed for bold.dk's indtjening.