Apotekernes A.m.b.a.
Din lokale farmaceut gør dig klogere på den medicin, du køber på apoteket. Men hvem gør så dem klogere? Svaret er Apotekernes A.m.b.a., der står for udvikling, indkøb og markedsføring af mærket Apotekets. Og det kræver en solid platform at videreuddanne farmaceuterne til at give dig den bedste rådgivning og oplevelse med Apotekets produkter. Det er her, online-platformen “Viden til forskel” kommer ind i billedet.
Den revitaliserede medarbejderportal gør det nemmere for de apoteksansatte at orientere sig i produktporteføljen ved at motivere til læring og udforskning. Det gør den blandt andet ved at tilbyde små online-kurser i de forskellige produkter, quizze medarbejderen om en vare og ikke mindst belønne den flittige studerende med points, der kan indløses til fysiske præmier.
Der er intet som en lille præmie til at vække læringslysten i os alle. Og det gælder også farmaceuter.
I hvert fald har den nye platform mere end fordoblet antallet af oprettede brugere på portalen.
Og de er tilmed også blevet mere flittige!
Mængden af online kurser, der færdiggøres, er nemlig steget med knap 20%,
mens brugerne i gennemsnit bruger 15% mere tid på platformen end før.
Og som om de tal ikke var imponerende nok, så har Apotekernes A.m.b.a. målt en stigning i antal daglige besøgende på hele 10.000%. Der er altså ikke noget at sige til det, hvis du føler, at vidensniveauet på apoteket er steget.
Med ‘Viden til forskel’ har vi fået en underholdende, tilgængelig og ikke mindst effektiv måde at holde medarbejderne opdateret på vores produkter. Det er adfærdsdesign, når det er allerbedst!