AK Nygart
Udbud og efterspørgsel på kosmetiske behandlinger har aldrig været større. Derfor må en etableret privatklink som AK Nygart gå strategisk til værks for at forblive den foretrukne behandler blandt kunderne. Og eftersom strategi og digitalisering går hånd i hånd i 2021 blev løsningen (selvfølgelig) digital.
Da AK Nygart først havde købt ind på den digitale dagsorden, blev idéen om et loyalitetskoncept den afgørende faktor. Med loyalitet i fokus var ønsket at øge salg af både produkter og behandlinger hos de eksisterende kunder. Her skulle personalisering og udsigten til personlige rabatter sikre tilbagevendende kunder og en ekstra motivation for at få foretaget nye behandlinger.
Med en oprettelsesprocent på knap 80% kan man roligt sige, at AK Nygart har formået at trække kunderne med over i den digitale sfære. Her bruger kunden i gennemsnit 8 minutter pr. session på at udforske behandlinger og orientere sig i både AK Points og AK Rewards. Og med en kundetilfredshed på 5/5 i app’en, må man konkludere, at AK Nygarts digitale indsats har formået at tappe ind deres kundebases behov og motivation. Alt sammen essentielle grundsten i jagten på loyale kunder og øget salg.
Kundernes modtagelse af vores app har været overvældende. Nu kan vi belønne vores loyale kunder med rabatter, og holde dem i hånden hele vejen i mål efter operationer og behandlinger. Det har skabt helt nye rammer for fastholdelse af kunder og øget tilfredsheden efter kirurgi og behandlinger betydeligt.